10 راه لاغری بعد از زایمون و کاهش وزن

10 راه لاغری بعد از زایمون و کاهش وزن

 

 

خودتون رو آماده کاهش وزن کنین

عجله نکنین: درسته که شما دوست دارین بدون این دست اون دست کردن بعد از زایمون به وزن سابقتان برگردین، اما واقعیت اینه که دست کم در این یه مورد شرایط اون طور که شما می خواین پیش نمی ره. شاید قبل از زایمون برنامه ریزی کردین که بدون این دست اون دست کردن به ورزشگاه برگردین و روی تردمیل برید یا رژیم بگیرین، ولی کارشناسان می گن که قبل از برنامه ریزی واسه از دست دادن اضافه وزن بارداری باید چند هفته صبر کندی تا بدنتون بتونه خودشو بازسازی کنه. اگه بچه تون رو شیر نمی دین، 6-8 هفته بیشترین وقتیه که باید واسه شروع رژیم صبر کنین. ناراحت نباشین در این مدت قرار نیس به اندازه زمان بارداری چاق بمونین چون بدون این دست اون دست کردن بعد از زایمون و طی دو، سه روز اول چند کیلو وزن کم می کنین.

درسته که کارشناسان به تازه مادرها پیشنهاد می کنن تا قبل از دو ماهگی نوزادشون رژیم نگیرند، اما معنیش این نیس که باید توی تخت بمونین و همیشه استراحت کنین. شما در همین دوران هم می تونین برنامه پیاده روی خود رو شروع کرده و اونو به بخشی از برنامه روزانه تون تبدیل کنین.

انتظارات واقعی داشته باشین: درسته که کیم کارداشیان یا بیانسه تو یه چشم به هم زدن به وزن قبل از بارداری شون باز گشتن اما خیلی وقتا کارشناسان تغذیه اصول رژیمای کاهش وزن ستاره ها تایید نمی کنن و نسبت به خطرات اون اخطار میدن. به گزارش سایت ، واسه یه مامان معمولی چند ماه زمان میبره تا به وزن قبل از بارداری اش برگرده و اگه در این 9 ماه بیشتر از 20 کیلو وزن اضافه کرده باشه، بادی حدود یه سال منتظر باشه و برنامه کاهش وزنش رو با جدیت دنبال کنه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین این نکته رو هم یادتون نره که بیشتر افراد بعد از زایمون شکم شل تر، دور کمر و دور باسن بزرگتری پیدا می کنن و این قالب تغییر نیس.

 تا اونجا که ممکنه استرس تون رو کم کنین: درسته که پایین آوردن استرس به صورت مستقیم باعث کاهش وزن نمی شه، اما اگه بعد از زایمون استرس نداشته باشین، پرخوری نمی کنین، غذاهای ناسالم و هله و هوله رو به عنوان میان وعده انتخاب نمی کنین و نسبت به روند کاهش وزنتون صبورتر هستین.

ـ چند دقیقه پیاده روی روزانه

ـ نوشیدن یه فنجون چای

ـ خوندن کتاب

ـ گوش دادن به موسیقی آرامش بخش

ـ گذروندن یه بعد از ظهر با دوستان  البته در وقتی که شما فرصتش رو داشته باشین

ـ گرفتن دوش آب گرم

ـ مدیتیشن

ـ یوگا و…

از جمله راهکارهای پیشنهادی واسه کاهش استرسه.

 بخوابین: یه خواب شش ساعته بدن معطلی واسه خیلی از خانمایی که تازه مادر شدن بیشتر مثل فانتزی و رویاست تا یه امر قابل تحقق! با این حال تلاشتون رو بکنین تا در دست کم زمانای آزادی که پیدا می کنین، چند دقیقه بخوابین. خوابیدن استرس شما رو کم کرده و کمک می کنه راحت تر به رژیم کاهش وزن و برنامه ورزشی تون معتقد بمونین.

 صبور باشین: اگه در 9 ماهی که منتظر نوزادتون بودین، صبوری رو یاد نگرفته باشین، شک نداشته باشین در دوره ای که می خواین وزن کم کنین این مهارت رو یاد می گیرین. بیشتر کارشناسان بیشتر از 2 کیلو کاهش وزن در ماه رو بعد از زایمون پیشنهاد نمی کنن و به مادران شیرده می گن که حتی باید کمترین از این مقدار وزن کم کنن. ، این نکته رو یادتون باشه که برنامه کاهش وزن بعد از زایمون درست مثل رژیمای لاغری در هر دوره دیگری از زندگیه، فقط نیاز به صبر بیشتری داره. اگه نمی خواین کنترل خود رو از دست بدین یا ناامید شید در طول هفته اصلا به ترازو نگاه نندازین و فقط هفته ای یه بار خودتون رو وزن کنین.

دنبال یه رژیم غذایی سالم و متعال باشین

 اگه بچه شیر می دید، مطمئن شید در طول روز به اندازه کافی غذا می خورید: تحقیقات در مورد تاثیر شیردهی بر کاهش یا نبود کاهش وزن بعد از زایمون بسیار متناقضه. بعضی از محققان فکر می کنن که شیردهی شما رو به وزن قبل از زایمانتان نزدیک تر می کنه و یه سریای دیگه می گن شیر دادن به نوزاد تاثیری بر وزن نداره. یادتون باشه شما در طول دوران شیردهی روزانه به 500 – 330 کالری بیشتر نیاز دارین تا بتونین نیازای نوزادتون رو برطرف کنین. پس اگه در این مدت پرخوری نکنین و به اندازه دو نفر غذا نخورین، حتی با وجود شیر دادن به بچه هم می تونین وزن کم کنین، البته شاید با سرعت خیلی کمتر.

اگه مادر شیرده هستین، تا قبل از دو ماهگی نوزاد اصلا به فکر کاهش کالری دریافتی خود نباشین، بعد از اون می تونین به آرومی و با مشورت یه کارشناس تغذیه رژیم تون رو شروع کنین.  

 

 

 از رژیمای بسیار محدود دوری کنین: الان وقت مناسبی واسه واسه گرفتن رژیم های 1000 کالری، رژیم کانادایی، رژیم کلم بروکلی، تک خوری و… نیس. این رژیما نه فقط شما رو عصبی، بداخلاق  می کنن و احتمال پرخوری و بدخوری رو زیاد می کنن، بلکه تاثیر چندانی هم نداشته، سوخت و ساز بدنتون رو پایین آورده و باعث می شن که روند کاهش وزن بعد از زایمانتان سخت تر از چیز شه که واقعا هست.

 

 

اگه واقعا می خواین در ماه اول بعد از زایمانتان وزن کم کنین تنها باید 100 تا 200 کالری از برنامه غذایی روزانه خود کم کنین و اگه بچه شیر می دید، مطمئن شید که کمتر از 1800 کالری به بدنتون نمی رسه.

 دست کم سه وعده غذا در روز بخورین: بعد از زایمون نه فقط خواب بلکه سه وعده غذا خوردن روزانه سر ساعتای مشخص هم مثل یه رویاست. شاید تا دو سه ماه بعد هم نتونین یه شام یا ناهار سر وقت و دل سیر بخورین بدون اینکه مجبور شید چند بار در طول غذا بلند شید و بچه رو چک کنین. پس شاید بهتر باشه 4- 5 وعده غذای کوچیک در طول روز بخورین.

، واسه کاهش وزن بیشتر هیچ کدوم از وعده ها مخصوصا صبحونه رو جا نندازین و حذف نکنین چون نه فقط وزن کم نمی کنین بلکه متابولیسمتان هم پایین میاد.

 

 

 میان وعده های سالم بخورین: خوردن میان وعده های سالم در طول روز قند خون شما رو متعادل نگه می داره و اجازه نمی ده سر غذا پرخوری کنین. هویج، چند عدد کشمش یا توت، بادام و پسته، کره بادام زمینی، پنیر طعم دار، سیب، گلابی، سفیده تخ مرغ سفت شده، توت فرنگی با ماست کم چرب، ماست یونانی با یه قاشق غذاخوری تخمه آفتاب گردان و یه تیکه نون ترتیلا یا نون ذرت همراه سبزیجات نمونه ای از بین وعده های پیشنهاد شده هستن.

حواستون به شکر و چربی باشه: لازم نیس خیلی به خودتون سخت بگیرین و لب به شیرینی، شکلات یا نوشابه نزنین، اما یادتون باشه زیاده روی در مصرف این خوراکیا به دلیل داشتن قند بالا، باعث می شه که خیلی زود دلتون مقدار بیشتری بخواد و دیگه نتونین جلوی این اشتها رو بگیرین. از طرف دیگه یادتون  باشه چربیا خوب مثل زیتون، آووکادو و ماهیای پرچرب مثل سالمون سیری طولانی تری به شما میدن و باعث می شه پرانرژی تر باشین.

اگه تازه مادر شدین و می خواین درباره روشای کاهش وزن پس از زایمون بیشتر بدونین، ادامه مطالب این بسته رو در این صفحه ببینین.

.

منبع : nazweb.ir

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت

Written by

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *