این قدر در تختخواب مون راحتیم که دوست داریم بازم بخوابیم اما صبح شده و باید روزمون رو شروع کنیم !

حالا خوبیش اینه چند راه حل بسیار ساده هست که به ما کمک می کنه خیلی راحت از خواب بیدار شیم و هوشیاری مون رو به طور کامل به دست بیار .

 

1. استحمام صبحگاهی
اگه به دنبال روشی موثر هستین که خواب به طور کامل از سرتون بپرد ، استحمام صبحگاهی رو به شما پیشنهاد می دیم که راهی بسیار خوب واسه به دست آوردن نشاطه تا به طور کامل از خواب بیدار شید اما دقت کنین با آب داغ حموم نکنین چون که بر عکس ، می تونه باعث خواب آلودگی و سستی شما بشه.

 

2. خوردن صبحونه ای مقوی و کامل
ناراحت کننده س که خیلی از مردم صبحونه نمی خورن .صبحونه خوردن رو هیچ وقت یادتون نره ؛اول به خاطر این که مهم ترین وعده غذایی روزه و انرژی لازم رو واسه شروع یه روز خوب ، جفت و جور می کنه و دوم این که راه حلی مناسب واسه سرحال آوردن شماس .

 

3. انجام دادن حرکات کششی
وقتی که در تختخواب چشمون تون رو باز می کنین ، واسه چند دقیقه به حالت نشسته ،حرکات کششی انجام بدین. با این کار ظرف چند لحظه ، حواس جمع و به طور کامل از خواب بیدار میشین . هم اینکه ، وقتی که ازتختخواب بلند شدید، انجام حرکات کششی و نرمشی رو از سر و گردن شروع کنین و تا پا ادامه بدین؛ این حرکات کمک می کنه که روند فعال شدن مغز تسریع شه .

 

4. انجام دادن تمرینات ورزشی
تنها 15 دقیقه ورزش صبحگاهی می تونه ما رو به طور کامل سرحال کنه. دوچرخه ثابت یا تردمیل در منزل دارین؟ از اونا بهره ببرین 15 الی 30 دقیقه با این دستگاه ها ورزش کنین؛ می بینین که نه فقط به طور کامل بیدار شده،بلکه انرژی زیادی هم بدست آوردین .

 

5. نوشیدن یه فنجون چای یا قهوه
نمیشه بدون این که از این راه حل محبوب صحبت کرد، لیستی از راهکارهای بیدار شدن در صبح جفت و جور کرد. واسه اونا که اطلاع ندارن می گیم که نوشیدن یه فنجون چای یا قهوه داغ در صبح می تونه کمک کنه که ما به طور کامل سرحال شیم و خواب از سرتون بپرد.

 

6. پیاده روی صبحگاهی
صبحا، واسه پیاده روی در هوای آزاد به بیرون برید! می بینین که این پیاده روی صبحگاهی چقدر واسه شما به درد بخور هستش! در این هنگام هنوز خیابونا خلوتند و هوا تازه س ؛پس آخر بهره رو ببرین؛ در بین پیاده روی نفس عمیق بکشین و مطمئن باشین که روزی بسیار پر نشاط رو شروع می کنین.

 

7. گوش دادن به موسیقی
موسیقی بیشتر واسه بسیار از مردم ، منبع انگیزه س، حال اگه علاوه بر اون به شما کمک می کنه که سرحال شید؛ به چه دلیل از اون بهره نبرین؟ در حالی که به کارای صبح تون می پردازید به موسیقی گوش کنین .

 

8. بیدار شدن با صدای رادیو
به کار گیری رادیو به جای زنگ ساعت علاوه بر تنوع ، در خیلی از آدمایی ایجاد انگیزه می کنه که تختخواب رو ترک کنن.

 

9. گوش دادن به اخبار صبحگاهی
اگه صبحا به اخبار گوش کنین، هم خواب از سرتون می بره، هم از اون چیزی که در سرتاسر جهان میگذره باخبر میشین.اگه اخبار گوش دادن رو دوست ندارین، هر برنامه دیگری رو که پسند می کردین و به شما احساس خوبی میده، انتخاب کنین.

 

10. بررسی ایمیل
صبحا ،در حالی که صبحونه می خورید یا چای می خورین ، از وقت تون بهره ببرین و پیاما یا ایمیلای تون رو چک کنین. مطالعه و جواب دادن به این پیاما، شما رو از عالم رویا بیرون می آورد و کمک می کنه که به طور کامل حواس جمع شید.

منبع:salamatnews.com

جمع آوری سلامت اکاایران

Written by

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *