10 راز خواب آور واسه کسائی که راحت نمی خوابن

راه حلای ساده واسه داشتن یه خواب راحت

خواب واسه موفقیت شما خیلی با اهمیته و جالبه بدونین که خیلی از آدما به اندازه نیاز بدنشون نمی خوابن. واسه جلوگیری از کم خوابی و خواب راحت می تونین از ۱۰ نکته بیان شده در این نوشته استفاده کنین.

خواب راحت

1. روی نفس کشیدن تمرکز کنین

تمرین نفس کشیدن و دقیق شدن و فوکوس کردن روی اون تنفس شما رو منظم می کنه و به خواب راحت کمک می کنه. با دقیق شدن و فوکوس کردن روی نفس کشیدن افکار پرت کننده هواس از بین می رن و ذهن آماده خواب می شه.

2. قبل از خواب دوش بگیرین

دوش گرفتن بدن شما رو خنک و واسه خواب آماده می کنه. پس از دوش گرفتن یه پیام به مغز شما مبنی بر آمادگی واسه خواب فرستاده می شه. دلیل این موضوع واسه محققان نامشخصه ولی چیزی که مشخصه کمک اون به خواب راحت و راحته.

3. پای خود رو خارج از پتو بذارین

قرار دادن یه یا هر دو پا بیرون از پتو به کاهش دمای بدن کمک می کنه و باعث می شه سریع تر به خواب برید.

4. از نورای شدید قبل از خواب دوری کنین

نورهای حاصل از تلویزیون، لپتاپ و موبایل می تونن تولید ملاتونین رو زیاد کنن که ممکنه از خواب جلوگیری کنه. واسه حل این مشکل می تونین نور رو کم کنین یا از عینک مناسب هنگام کار با وسایل استفاده کنین.

5. کربوهیدرات بخورین

تحقیقات نشون داده مقدار کمی غذای پر از کربوهیدرات می تونه به خواب آروم کمک کنه. پس قبل از خواب تیکه ای نون یا غذاهای مشابه دارای کربوهیدرات بخورین.

6. اتاق خود رو تاریک کنین

نور باعث می شه مغز شما تصور کنه زمان بیداری و انجام کاره. واسه خواب راحت، بهتره در زمان خواب نوری در اتاق وجود نداشته باشه.

7. بوی خوب در اتاق پخش کنین

براساس تحقیقات انجام شده بوی خوب می تونه به خواب راحت شما کمک کنه.

8. لیست جفت و جور کنین

مشکلات خود رو لیست کنین و راه حلای ممکن واسه اونا رو یادداشت کنین. این کار به شما کمک می کُند روی خواب تمرکز کنین و ریلکس شید.

9. از قانون ۹۰ دقیقه استفاده کنین

زمان خواب خود رو به صورت مضربی از ۹۰ دقیقه در نظر بگیرین و در ساعت مناسب بخوابین. مثلا اگه می خواین ۷ صبح بیدار شید ساعت ده یا یازده و نیم شب بخوابین.

10. سیگار نکشید

خیلی از افراد سیگاری باور دارن سیگار کشیدن به اونا آرامش میده ولی سیگار به دلیل نیکوتین می تونه باعث شه در طول خواب بارها بیدار شن. سیگار کشیدن قبل از خواب اثری مشابه نوشیدن قهوه داره.

نظر شما در مورد این موضوع چیه؟ با نکات بیان شده در این نوشته موافقید؟/ ایسام

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

Written by

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *