ممکن است تصور کردن سخت باشد ، اما زمانی بود که محصولات فقط به معنای جسمی فروخته می شدند و فروشندگان قبل از هر نوع فروش ، به عنوان کارشناسان خبره مراجعه می کردند.

اما عادات مصرف کننده تغییر می کند و اغلب به دلیل پیشرفت های فناوری تغییر می کند. در طی چند سال گذشته ، فروش اجتماعی مورد توجه متخصصان فروش قرار گرفته است که به دنبال موفقیت در چشم انداز خرید مشتری تغییر یافته هستند. با پیش بینی کاربران ۲٫۵۵ میلیارد دلاری شبکه های اجتماعی در سطح جهان و مصرف کنندگان ۵ برابر بیشتر از مطالب دیجیتال نسبت به اوایل ۲۰۰۰ متکی هستند ، روشن است که فضای دیجیتال برای ماندن در اینجاست.

دیجیتال

سازمانی که به دنبال هدایت فروش است ، فناوری های دیجیتال زیادی را برای بهبود قدرت فروش یک تجارت در اختیار دارد. اما ، فقط استفاده و استفاده از این موارد کافی نیست. باید یک استراتژی فروش دیجیتال وجود داشته باشد که سازمان را به عنوان یک کل راهنمایی کند.

علی رغم موفقیت در روند فروش ، دو سوم شرکت ها استراتژی رسانه های اجتماعی را برای تیم های فروش خود ندارند. به عنوان یکی از قدرتمندترین و مؤثرترین شاخه های فروش دیجیتال ، فروش اجتماعی کم ارزش و کم مصرف به نظر می رسد. برای تصحیح این ، بگذارید به ابتدا برگردیم.

بیشتر بخوانید: نحوه فروش در عصر تحول دیجیتال

فروش اجتماعی چیست؟

به طور خلاصه ، فروش اجتماعی زمانی است که فروشندگان از رسانه های اجتماعی برای تعامل مستقیم با مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. فروشندگان موفق اجتماعی می توانند به عنوان رهبران فکر شده توسط مشتریان آینده نگر در نظر گرفته شوند زیرا آنها از طریق بینش های صنعت ، به اشتراک گذاری تخصص و ارائه راه حل های مربوط به سوالات مصرف کننده از طریق ایجاد یا به اشتراک گذاری مطالب روشنگری ، ارزش ارائه می دهند.

راه حل

در نهایت هدف این تاکتیک ایجاد اعتماد با مشتری است تا زمانی که آنها آماده سرمایه گذاری در یک سرویس یا کالایی باشند.

سرمایه گذاری

ایده معاصر فروش اجتماعی به حدود سال ۲۰۰۵ میلادی بازمی گردد که دانشگاه بریتانیا کلمبیا تحقیقاتی را انجام داد و کشف کرد که در صورت وجود شباهت های اتفاقی بین یک خریدار و فروشنده ، احتمال زیاد وجود دارد که یک خرید انجام شود.

پیشگام بازاریابی دیجیتال ، Nigel Edelshain ، بنیانگذار عبارت Sales 2.0 این علم را با استفاده از اصول فروش اجتماعی به کار گرفت تا تکنیک های خود را برای پیروزی در آینده و با حضور در جلوی آنها متمرکز کند ، نه اینکه سعی کند یک بار فروش را در اتاق ببندد. یک زمین یا در یک جلسه.

تحقیقات اخیر توسط PwC نشان داد که ۷۸٪ از مصرف کنندگان هنگام خرید تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند

این توییت

در دنیای دیجیتالی متصل امروز ، مردم بیش از هر زمان دیگری صدا دارند – و مشتریان می توانند با چند کلیک ماوس تقریباً هر چیزی را که در مورد یک محصول یا خدمات از یکدیگر می خواهند دریابند.

تحقیقات اخیر توسط Price Waterhouse Cooper نشان داد که ۷۸٪ از مصرف کنندگان به هنگام خرید ، به نوعی تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند ، در حالی که تقریبا نیمی گفته اند که بررسی ها ، نظرات و بازخورد در رسانه های اجتماعی بر رفتار خرید آنها تأثیر می گذارد. البته این اعتماد و اتکا به شبکه های دیجیتالی باعث می شود اطلاعات منفی در مورد یک تجارت در وب آسان شود؛ اما ، پتانسیل عظیمی نیز برای تأثیرگذاری بر تصمیم خریدار مصرف کننده به روشی مثبت از طریق فروش اجتماعی وجود دارد.

چرا فروش اجتماعی اینقدر مهم است؟

مصرف کنندگان امروزی باهوش هستند و نسبت به تکنیک های سنتی فروش کمتر مستعد هستند. با ۹۰٪ از تصمیم گیرندگان هرگز به تماس سرد پاسخ نمی دهند ، دیگر لازم نیست اندازه کافی را با برنامه فروش آنلاین سازمان خود داشته باشید.

باهوش

خیاط کردن تلاش تیم فروش خود برای فرد ضروری است. اساساً ، بخش بزرگی از فروش اجتماعی در فکر چیزهایی است که از دید مشتری و نزدیک شدن به آنها با مقدمه ای گرم ، به جای سرماخوردگی و غیرقابل توصیف – و این یک مهارت اساسی و ارزشمند است.

هنگام فروش ، مهمترین چیزی که اینترنت از آن برخوردار است ، توسعه روابط است. در کنار ایجاد روابط ، این فرصت را ایجاد می کند تا با مشتریان موجود و بالقوه اعتماد ایجاد کرده و در نهایت رانندگی را انجام دهید.

موفقیت این تاکتیک توسط تأثیرگذارانی همچون Forbes گزارش شده است که ۷۸٪ از فروشندگان از سیستم عامل های اجتماعی استفاده می کنند که از رسانه های غیر اجتماعی خود استفاده می کنند و از ۲۳٪ بیشتر از سهمیه آنها هستند.

اینترنت بی نظمی ترین نیرویی است که در طول زندگی ام دیده ام. کارکردهای فروش در حال تحول عظیم از ضرورت کاملی هستند. دلیل تبدیل آنها در پاسخ مستقیم به این واقعیت است که خریدار در حال تغییر است – جیل رولی ، فروش اجتماعی انجیلی

برای رقابت در منظر دیجیتال ، IBM Decمتعهد شدند استراتژی فروش خود را برای پاسخگویی به نیازهای مصرف کننده امروز تنظیم کنند.

با همکاری با موسسه بازاریابی دیجیتال ، IBM راهی را برای فروش خدمات IT خود به مصرف کنندگان از طریق یک برنامه فروش دیجیتال سفارشی که تیم فروش خودی شرکت را آموزش داده است برای رسیدن به مشتریان بالقوه با استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی ، تکامل داد.

نتایج باورنکردنی بود در سطح جهان ، ۸۰٪ فروشندگان فاش کردند که گواهینامه کنترل فروش حرفه ای دیجیتالی باعث افزایش توانایی فروش آنها شده است ، در حالی که ۸۴٪ احساس می کنند که این برنامه به آنها کمک می کند تا در شغل خود بهتر عمل کنند.

با توجه به موفقیت برنامه ، IBM در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۱۶ کل نیروی کار جهانی خود را در برنامه فروش اجتماعی آموزش دهد.

LogMyCalls با استفاده از یک استراتژی محتوای فروش فروش اجتماعی ، ۴۰۰ درصد افزایش در بازار را به همراه داشت

این توییت

شرکتی دیگر که از طریق فروش اجتماعی جوایز را به دست آورده است LogMyCalls است. این شرکت ردیابی تماس زرنگ و غریب ، اغلب به دلیل استراتژی های بازاریابی محتوای تازه خود ، که شامل مطالعات موردی ، وبینارها و سایر تکنیک های دیجیتالی مناسب است ، تحسین شده است.

بازاریابی محتوا

با این حال ، هنگامی که این شرکت تصمیم گرفت به یک دیدگاه فروش اجتماعی بپردازد و کمپین ‘۱۵۰ ارسال وبلاگ خود را در ۵۰ روز’ را راه اندازی کند ، تنها طی ۹۰ روز شاهد افزایش چشمگیر در رهبری ها بود. در حقیقت ، این مطالب کوچکتر ، متمرکز تر از نظر اجتماعی ، LogMyCalls را به میزان ۴۰۰ درصد افزایش می دهد.

به نظر می رسد ظهور برنامه های اجتماعی در دسترس مصرف کنندگان با وجود شبکه های اجتماعی طاقچه تر مانند Cucumbertown (برای آشپزها و سرآشپزها) و Doximity (برای پزشکان) در حال ظهور است و در نتیجه ، سازمانها تلاشهای آموزشی خود را برای کمک به حداکثر عملکرد ROI خود متمرکز خواهند کرد. بخش فروش اجتماعی

آینده فروش دیجیتال

در حالی که فروش اجتماعی در بین متخصصان فروش جایگاه ویژه ای پیدا کرده است ، فروش دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و فرصت هایی را برای سازمان هایی که مایل به برتری آنلاین هستند ، فراهم می کند.

با فروش اجتماعی که روی دارایی های اجتماعی متمرکز است ، فروش دیجیتالی مستلزم افزایش ارزش دارایی های دیجیتال است. اینها شامل فعالیتهایی از قبیل اتوماسیون فروش ، CRM ، ارائه آنلاین ، اسناد دیجیتال و غیره می شود .با ایجاد ساختار سازمانی پیرامون محتوا و محیطی برای اندازه گیری میزان مصرف آن ، می توان علاقه خریدار و قصد خرید را کنترل کرد و برای تبدیل فروش تأثیر گذاشت.

به طور خلاصه ، فروش دیجیتال یک مؤلفه مهم فرایند فروش است ، در حالی که استفاده از شبکه های اجتماعی زمینه افزایش درآمد را فراهم می کند. اگر شرکت شما مایل به عقب ماندن نیست ، آموزش کارکنان خود برای درک و استفاده از قدرت فن آوری های دیجیتال منجر به ایجاد امکاناتی خواهد شد تا بتوانند در این سیستم عامل ها (لیست ظاهراً بی پایان) از سیستم عامل ها استفاده کنند ، ضمن اینکه استقلال به آنها می دهند. تا آنجا که ممکن است با ابزارهای جدیدی که به آنها داده شده خلاق باشید.

بستن افکار …

رهبران فروش با تغییر و تحول دیجیتالی بیش از یک انتخاب برای سازمانهای جهانی ، یک ضرورت محسوب می شوند.

برای دریافت اطلاعاتی در مورد چگونگی فروش فروش دیجیتال و اجتماعی در تجارت خود از طریق استراتژی ، حمایت مالی اجرایی ، ایجاد انگیزه به عنوان مثال ، ارزیابی و آموزش ، کتاب الکترونیکی رایگان ما را بارگیری کنید.

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا

Written by